tirsdag den 31. januar 2017

Danske Maraton siden år 2000

Siden år 2000 har jeg ført en liste over alle de mænd som har løbet under 2.25.00 og kvinder under 2.55.00. Det er en helt uofficiel liste, og den er kun lavet af kærlighed til nutidens dygtigste maratonløbere. Jeg har kun medtaget resultater som findes i DAF´s årbøger fra 2000-2007 og på http://statletik.dk/ fra år 2008.
Hvis man ikke er medlem af en DAF klub, kommer ens resultat ikke med.
Og bemærk at DAF altid bruger bruttotider.

De løbere som løb gode tider før år 2000, har jeg den dybeste respekt for.
Deres resultater fylder godt op i toppen af Statletik´s alletiders ranglister. Især for mændende.

Da jeg startede denne liste, var det for at hjælpe med til at skabe en ny interesse for maraton, da det var lidt hårdt for nutidens løbere altid at blive sammenlignet med dem fra 1980erne, som var suveræne. Jeg vil tro det samme gjorde sig gældende i mange andre lande.

Se mine lister HER

Kontakt mig gerne på plf@newmail.dk, hvis der er fejl og  mangler.

De danske rekorder og alletiders rangliste kan man ser her: MÆND  og KVINDER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar