mandag den 30. maj 2016

Dansk rekord til Anna

Torsdag løb de fleste fra gruppen fartleg på det blå MTB spor. Klubben holdt et internt stævne på stadion. Jeg blev der sammen med Christoffer. Han løb 1500m, hvor formålet at løbe så jævnt som muligt. Det gik fint. Alle mellemtider pr. 200m lå mellem 35.7 og 36.7 og han fik 4.31.2. Han var naturligvis træt efter tirsdagens træning.

Lørdag var alle friske igen.Vi varmer op og laver koordination sammen med Allerød AM. Jeg har har forsøgt at få gang i et samarbejde, men vi løber alligevel hvert vores pas, selvom de er næsten ens.
Vi løb 4 sæt af 400m+300m. Pausen var 1 min mellem 400m og 300m og 5 min mellem hvert sæt. Løberne gjorde det præcis som de skulle, og der var god fart på Christoffer, Louise, Karoline, Sara, Sarah, Mathilde og Peter.

Anna Emile og Kersti var i Belgien til det gigantiske International Flanders Athletics Meeting i Oordegem. Vi var faktisk i tvivl om Anna ville blive klar til at starte. Hun havde ikke lavet andet end små joggetur i 10 dage pga. problemer med det ene baglår. Men en sidste test viste, at smerterne var væk. Så kl. 21.30 skulle Anna løbe 3000m forhindring i et kæmpe heat med 32 deltagere. Stævnet blev forsinket, så klokken blev 22 før de kom igang. Det var meget svært i starten af løbet pga, det store felt og næsten umuligt ikke at falde i vandgraven. Men Anna holdt hovedet koldt og efter en rolig start løb hun sig op fra begenden af feltet til nr. 12 og en ny dansk rekord på 10.03.15. Sejt!
Nu kan hun arbejde sig under 10 min og så må vi se om 9.50 eller 9.45 er inden for rækkevidde.
U20-VM kvalifikationen er i hus nu, og det er det vigtigste.

Jeg var til en gigantisk fest på The Waters på The Scandinavian golfbane i Farum lørdag aften og nat. Jeg fik lige fat på DAF´s direktør Jakob Larsen, så han kunne hjælpe med at skaffe den obligatoriske dopingkontrol som skal foretages inden for 24 timer efter at man har sat dansk seniorrekord. Anna kørte bare forbi ADD´s repræsentant på hendes hjemmeadresse på vej hjem fra lufthavnen og fik det ordnet. Smooth.

Jeg kunne ikke løbe i denne uge, men fik cyklet 6 timer i alt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar