torsdag den 27. oktober 2016

Super Træningssamling & Fællestræning

I lørdags havde jeg inviteret de fleste af klubberne med EM Cross kandidater til Træningssamling i Allerød. Vores gode venner fra Bagsværd bakkede op og mødte op med flere end vi selv kunne mønstre på en lørdag i efterårsferien. Vi var 20 i alt og vi fik dannet nogle gode grupper.
Det regnede hele formiddagen. Også da jeg opsatte rute afmærkning.
Det maksimale pas var 2 x 8,5 min som blev løbet med 3x2,5 min hårdt tempo og 2 indlagte temposænkninger á 30 sek. Herefter 4x1 omgang på ruten som er 700m. Pause 2 min.

I tirsdags holdt vi Fællestræning i Blovstrød Elite/Talent gruppe. Det er en ny ide vi skød i gang. Faktisk er det skørt at kalde det "fælles", for alle vores træninger er et stort fællesskab. Men det virkede, og selv om en del måtte melde afbud, var vi 30 til træningen, her i blandt et par kære gamle veninder af truppen, som ellers normalt ikke tager turen op til os fra København.
Intervalpasset var 8x750m eller 8x600m på græs. Start hver 3,5 min - så relativ kort pause.

Efter træningen var vi 8 træmere/ledere til trænermøde. Mange fede ideer opstod og god planlægning kom på plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar