mandag den 12. november 2012

NM cross

Fredag eftermiddag satte vi NM rute op, og viste de udenlandske løbere rundt. Om aftenen ankom alle til hotellet og der var middag. Niels Kim og jeg stod for det tekniske møde med de andre landes ledere, inden vi holdt en fælles briefing med de danske løbere. Herefter gik vi i grupper og talte taktik og mål. Jeg havde kvinderne, som jo har haft det svært de sidste år. Men jeg havde regnet på Simons tid i Korsør i forhold til Abdi, og set at Simone er tæt på at være lige så god som Abdi. Så min vurdering var Simone i top 5, Louise i top 10, og Maja/Lea kun få pladser efter. Vi gennemgik deres konkurrenter. Norge så skræmmende ud, selvom Grøvdal ikke var med. Så målet blev, at vi skulle slå enten Sverige eller Finland og få bronze. Jeg hjalp også Steffen Falch med at lægge en plan og sætte mål op. Da EM cross har været hans drøm siden foråret, var det vigtigste, at han viste samme høje niveau som i Korsør. Derfor aftalte vi, at han skulle holde sig på sin egen grænse i den første del af løbet, og evt. støtte sig til Faurschou, som altid løber stabilt. Hvis han så var flyvende til sidst, kunne det måske blive til en plads på holdet og en NM medalje.
Kvinderne tog sgu røven på os alle. Nr 1, 5, 8, 9, 17, 20 og 21 og holdsølv var fantastisk! Vi var faktisk lige ved at slå Norge. Og Steffen løb super veldisponeret og fightede sig op gennem feltet til den optimale placering. Næste år kan han satse mere og være med i frontgruppen.
Generelt var det en super oplevelse at være med landsholdet. Fed stemning omkring det hele.
Dagen i dag har jeg bl.a. brugt på at evaluere resultaterne med Henrik og Niels Kim og lave indstilling til EMX udtagelse.

1 kommentar:

  1. Flot arbejde, Per. Det kan I sgu godt være stolte af.

    SvarSlet