mandag den 6. juni 2016

Det går fremad på alle fronter

Foto: Michael Hyllested

Torsdag var en dag jeg havde set frem til længe. Det er ikke nemt at finde egnede konkurrencer på 3000m forhindringen på Louises niveau. De fleste stævner jeg har fundet i udlandet er på højere niveau. Så Louise har kun få chancer for at kvalificere sig til U20-VM. Derfor satte vi alt ind på at det skulle lykkes i Bagsværd. Anna skulle løbe pace. Simone Glad var også med, og desværre kom Anna og Louise til at følge med Simone lidt for længe i starten af løbet, så Louises første 800m blev lidt for hurtige. Hun holdt dog tempoet fint, og med 3.26 på første km (som er hurtigere, fordi man løber de første 200m uden bomme), og 3.36 på anden km, lå Louise til en tid under 10.40 da der manglede 1000m. Men kort efter faldt hun over en bom. Det kostede 5-6 sekunder inden hun var løbende igen. Dermed sluttede hun med 10.45.85 og var et lille sekund over U20-VM kravet.

Det er dog lykkes os at få begge piger til start i Genéve på lørdag, og så skal den forhindring have en over nakken. Simone Glad regner også med at løbe der.

Lørdag løb de unge med friske ben 8x300m. Christoffer Vienberg var flyvende. Det bliver mega spændende med ham ved EM på søndag og torsdagen efter.

Jeg har lige tilmeldt en del løbere til Øst-DMU og tilmeldt hele 16 løbere mellem 9 år og 15 år til Nordsjællandske mesterskaber. Det er så fedt, at der er gang i den på mange plan.

Selv for mine mærkelige ben går det fremad. Jeg har løbet 10 km i denne uge (på 3 ture) og cyklet 6t15min. Ind i mellem endda i et ok tempo :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar