fredag den 22. august 2014

Med i udbrud igen! Blev nr. 6.

Siden i lørdags har jeg haft ondt i halsen og været lidt snottet. Resten af familien har været/er rigtigt syge. Mandag holdt jeg fri.
Tirsdag trillede jeg 30 km på en time, men havde det ikke godt.
Onsdag holdt jeg fri, men havde det lidt bedre.
Torsdag følte jeg mig 90% klar, og stillede til start i Sommercuppen på Tyren ved Ganløse.

Det blev et godt cykelløb. Min plan var at holde mig i ro indtil næstsidste omgang, hvor jeg forventede det afgørende udbrud kunne komme afsted. Indtil vi nåede dertil var der 3 seriøse længere udbrud, og farten blev holdt pænt oppe hele tiden. Da vi går ud på næstsidste omgang var der 3 mand i udbrud, heraf en fra min klub ACK. Min klubkammerat John og jeg ville gerne fyre den af, men vi kunne jo ikke så længe vi have en kammerat i udbrud. Vi satte os frem i feltet, og satte os på hjul af dem som forsøgte at køre udbruddet ind. Da vi nåede bunden af Tyr-bakken var udbruddet næsten indhentet, og Henrik (Birkerød) i førertrøjen startede et ryk. John og jeg kommer op ad bakken som nr. 2 og 3 og så skal der køres de sidste 15 km hjem! Det ender med at vi er 10 mand, som kommer afsted i udbrud. Heraf er vi 4 fra ACK. I starten kom vi ikke ret langt væk, men da vi når Farumvejen fik vi rulleskiftet til at virke og vi kørte 43-45 km/t i modvind, og vi kom afgørende væk. Jeg havde fra starten af løbet lægge som krampede op. Min chance var at få sat så mange som muligt på den sidste Tyr-bakke, og jeg kørte så hårdt jeg kunne, men er lige ved at krampe, så det giver ikke hul, og alle 10 mand er med hjem til spurten. Det går opad de sidste 400m. Først kørte alle forbi mig, og jeg lå sidst, men så syrede de til og jeg kom lidt tilbage og blev nr. 6 i spurten.
Fedt igen at have benene og heldet til at komme hjem i et udbrud!
ACK besatte pladserne nr. 1, 3, 6 og 8 og vandt også hovedfeltets spurt, så det var en stærk indsats på Tyren. Marianne Ibsen vandt også gruppe 6 for kvinder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar