fredag den 8. august 2014

Sommercup succes

Torsdag aften bød Sommercuppen på masser af veltrænede mænd med store ambitioner efter løbspausen i juli. Gruppe 3, som jeg kører i, skulle køre 70 km over 5 omgang på en næsten flad rute ved Karlebo-Grønholt-Lønholt.
De første 2 omgange skete der ikke så meget, men farten blev dog gradvist øget og på 3. omgang begyndte de seriøse udbrudsforsøg. Jeg var aktiv når mulighederne var der. I starten af 4. omgang blev der kørt rigtigt cykelløb, og på et godt tidspunkt rykkede vinderen af sidste runde, unge stærke Mads Lundh fra Hillerød, og nu blev det hårdt. Jeg kom med i gruppen som indhentede ham, men så rykkede han igen og fik et hul sammen med "førertrøjen" Rene. Jeg sad ca. 100m efter i en 4-mandsgruppe, da Rene opgav og sendte Mads afsted mod målstregen med et godt skub. Jeg vidste at Mads kan køre hjem alene, og dermed ville løbet nok sætte sig nu - medmindre man kunne komme op til Mads og komme med ham hjem. Jeg rykkede og kørte alt hvad jeg kunne, og kom hurtig tættere på, men da jeg manglede 30 meter begyndte jeg at stivne og Mads begyndte at fighte. Men så kom Henrik Møller (toer i den samlede stilling) op, og han lukkede de sidste meter for os, og dermed var vi 3 mand i front. Vi kørte de sidste ca. 20 km i et perfekt samarbejde og holdt over 41 km/t i snit. Vi 3 kørte endda hurtigere end de 6 mand i udbruddet i gruppe 2 gjorde (gruppe 2 = stærkere ryttere). På et tidspunkt var en anden lille gruppe kun 10-12 sekunder efter os, men de kunne ikke fange os og vi holdt hjem med over 2 min til feltet. Jeg var chanceløs i spurten mod 2 af feltets stærkeste, men jeg var superglad for min 3. plads.
Det var så fedt at have det held og gode ben der skal til og opleve at komme hjem i et udbrud!
Resultater og mere info om Sommercup 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar