fredag den 28. november 2014

Lidt om ugens træning og samarbejde med avisen

Mandag løber de unge først en tur, og herefter træner de i Blovstrødhallen med Jesper Borrisholt fra Allerød AM.

Tirsdag løb vi 3x10min eller i 6x4min i skoven. Desværre havde skovarbejde gjort stien meget ujævn, så med pandelamper på var det ikke sikkert at løbe stærkt på den sædvanlige sti. Vi fandt en anden rute til den sidste del. Både Anna og Louise var trætte ved denne træning.
Der sker meget omkring dem for øjeblikket. Inden træningen brugte de og jeg 2 timer sammen med Steen Bjergborg, som er min gamle løbeven fra Kolding og nu journalist på Allerød Nyt. Han laver en stor baggrundsartikel om dem. Men den slags trækker også på energien. Vi må passe på op mod EM.

Jeg kæmper selv med at få min læg klar til at løbe igen. I tirsdags joggede jeg først 1,5 km som planlagt, og så blev jeg desværre nødt til at løbe de 4 km hjem fra stadion også, da interviewet med Anna og Louise trak ud, og vi blev afleveret direkte til træning på stadion. Men det gik fint alligevel.

Så da jeg skulle løbe torsdag, var jeg blevet overmodig og planlagde en 5 km tur. Efter 1,7 km løb fik jeg et jag i lægmusklen, og så måtte vende om og begynde at gå hjem. Røv! Smerte aftog dog, så jeg kunne jogge hjem efter nogle minutters gang.
Jeg føler dog, at det er i klar bedring. Jeg fik fys-behandling senere torsdag, og nu går det igen ok.

Men al den tid uden træning har sat sine tydelige spor på badevægtens morgenhumør, og jeg må se at komme i gang igen. I dag cyklede jeg 80 min MTB, og så tog jeg havfruen med en tur i svømmehallen, hvor jeg ikke har været siden februar. Jeg svømmede 14x100m. Jeg er yderst skeptisk overfor om tekniktræning er nødvendig for at forbedre løbepræstationer på længere distancer. Men i svømning er teknikken altafgørende, og jeg synes det er sjovt og fascinerende at arbejde med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar