søndag den 9. september 2012

DM halvmarathon

Yes, yes, yes, jeg nåede lige akkurat min mål om at løbe under 1t15min. Det gik efter planen fra start hvor vi kun løb en smule hurtigere end det planlagte tempo på 3.33 min/km. Ved 8-9 km var den en del modvind, og vi tabte ca. 10 sek, men det gik godt den modsatte vej, så ved 15 km var jeg 16 sekunder foran tidsplanen. Men så kom der nogle lidt hårde passager og kræfterne begyndt at ebbe ud, så ved 20 km-mærket, var det klart, at der skulle en god afslutning til. Og sådan en havde jeg, og løb 3.40 på de sidste 1100m. Det blev ikke til M40 medalje (nr. 4), men ellers var alt godt :-) Og jeg følte mig endda ikke 100% frisk. Jeg havde stive ben under opvarmningen og læggene føltes som om der kunne komme krampe anytime, men fysikken holdt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar