onsdag den 24. juni 2015

Travlhed

Sidste uge og denne uge er fyldt med begivenheder og masser af træning og stævner. Det tager virkelig meget tid, når man som træner og leder har høje ambitioner og prøver at sætte en høj standard for det man laver.
Men det er super sjovt, når det går godt på alle niveauer, som det har været tilfældet i den sidste periode. Løbernes resultater har været imponerende, og det er fantastisk at dele den glæde de får ved deres succes.

Jeg havde på forhånd besluttet, at jeg kun ville cykle holdløbet sidste onsdag og ellers holde pause fra cyklingen i sidste og denne uge. Holdløbet blev aflyst pga. vejret, så jeg får altså 2 uger helt uden cykling.

Løb har der heller ikke været meget af. I sidste uge kun 30 km. Lørdag løb jeg 6x1 min tempo for at have en lille smule fart i benene inden den 1500m jeg skulle løbe mandag..

Mandag aften holdt vi et internt løbestævne. Også her gjorde de unge det fantastisk.
Jeg har overhovedet ikke trænet på banen i år, og har næsten ingen intensiv løbetræning lavet. Så jeg forventede ikke at kunne løbe under 5 min, da min bedste tid i M45 på 4.49 blev løbet i en sæson, hvor jeg trænede en del på banen.
Men da løbet kom i gang tog jeg en chance og gik med Henrik Lundgren og Henrik Larsen som løb 1.16-2.34-3.52 og så rykkede jeg og kom hjem på 4.43.8. Det var en sjov oplevelse at kunne løbe så relativt godt, da jeg har min form fra cykling og ikke fra løb.

Tirsdag trænede jeg med Anna Møller. Det er fascinerende at arbejde sammen med en løber, som vil og kan så meget, og hvor man som træner ikke skal motivere og indpiske, men nærmere beskytte og holde lidt tilbage. Hun løb 3x700m, hvor de første 400m blev løbet i 75 tempo, som er målet for tempoet på 3000m torsdag. De sidste 300m gav hun fuld gas hvilket var ca. 49 sek.

I morgen er det planen at Steffen Falch skal trække Anna i 75 tempo de første 2000m, hvor hun så vil have 6.15. Herefter må hun sætte sit ryk ind når hun finder momentum og har overskuddet, så hun forhåbentligt kan løbe hjem på 9.18 og sætte dansk P18 rekord.

Jeg løber selv i C-heatet og håber jeg kan være pacer for dem som vil under 10 min

Ingen kommentarer:

Send en kommentar