torsdag den 4. februar 2016

European Champion Clubs Cup Cross Country

Om få timer ringer vækkeuret og så er der afgang til Kastamonu i Tyrkiet. Som landshold lavede Danmark et super flot resultat for 8 uger siden ved EM. 2014 var første år DK stillede med juniorpige hold til EM og i 2015 fik vi medalje. Det har været en vild rejse at være med på.
Det var naturligvis afgørende at Anna Emilie Møller dukkede op som løber i 2014 og at Louise Rode udviklende sig så flot fra debutten på landsholdet i 2013.
Nu gælder det Europa Cup for klubhold. Danmark har ikke tidligere haft et klubhold, som kunne tage afsted som en af favoritterne til en plads på podiet. Det gør vi.
Vi har meldt ud at målsætningen er en top 5. Det tror jeg nemlig vi kan klare selvom en af pigerne falder fra pga. sygdom (dog ikke hvis det er Anna eller Louise). Men hvis alle er friske på startstregen, kan vi nå langt. Det spanske hold er meget stærkt og bredt. Det bliver svært at slå dem. Og de 2 tyrkiske hold plejer at slutte helt i toppen (de kan have 2 hold med, fordi de vandt sidste år). Og tyrkerne plejer at dominere. Så vi ved det også bliver svært med dem.  
Da jeg lavede oplægget til Louises og min optræden i går på Mungo Park, gik det op for mig, at vi ingen fiaskoer har haft. Alle de mål vi satte os har vi nået eller overgået. Ved EM var jeg ikke nervøs for om vi ville lykkes og få succes. Det føltes bare helt naturligt at det ville ske.
Jeg mere spændt nu. Forskellen er helt sikkert at her er hver enkelt løber en af vores egne, og vi er meget afhængige af at alle præsterer det bedste de kan.
Men nu må jeg tage mig sammen. Det ved jeg jo at de kommer til at gøre :-) Her er et billede fra den sidste hårde træningen inden afgang:
Her er et billede af det spanske hold som blev nr. 3 sidste år, og igen stiller med næsten samme hold:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar