tirsdag den 2. februar 2016

DM over al forventning

DM Cross weekenden i Esbjerg blev resultatmæssigt og socialt en kæmpe succes. Det største resultat var DIF guld i holdløb på den lange cross for seniorkvinder, og den deraf følgende Europa Cup kvalifikation. Men pga. Maja Alms afbud for AGF gik det næsten lidt for nemt. Så præstationen om søndagen hvor vi vandt Stafetløbet uden Lea på holdet, var næsten endnu mere imponerende. Det var ihvertfald et flot og spændende løb. Hele vores trup var i perfekt harmoni og løberne bakker hinanden rigtigt godt op. Jeg er super glad for at være en del af det.
Jeg løb selv med på den lange cross. Jeg var over 40 min om det, selvom det vel egentlig gik ok for en gammel mand som ikke kan træne ret meget. Søndag havde vi ikke hold, så jeg trak mig fra at løbe pga. ømme baglår og fordi jeg hellere ville hjælpe holdene og gør klar til præmieoverrækkelse.

Esbjerg fortjener som arrangører ros for deres indsats med info, rute og god speakning.
Der er dog flere ting ved Cross Challenge og DM arrangementerne jeg kunne tænke mig blev bedre. Dels er vores regler og aldersklasser nok for indviklede. Startlister og resultatlister er svære for Sportstiming at lave korrekt og overskueligt.
Og det gik helt galt med medaljeuddelingen. Søndag morgen blev jeg spurgt om jeg kunne stå for det. Det viste sig ikke at være så fedt, for vi havde kun de medaljer vi skulle bruge til ungdommen.

Om lørdagen var Thijs ikke enig i afgørelsen om sølv og bronze. Det er en dum situation. Jeg ved hvor smerteligt det er når nogen føler sig uretfærdigt dømt i kamp om medaljer.
Man kan kritisere manglende målstreg og målfoto. Og de ting bør være i orden. Men nu hvor de ikke var det - og det er de faktisk aldrig, fordi der meget sjældent er problemer - så er det ikke rimeligt at begynde at angribe alle mulige tekniske ting, som jeg har set på facebook. Det foregik som det plejede. Hvis man er utilfreds med det, kunne man have reageret for længe siden. Sandheden er jo at det er svært at få nogen til at tage ansvar og yde en indsats. Fra selve DAF kommer Niels Kim, mens der ingen ansatte stilles til rådighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar