fredag den 9. maj 2014

Comeback til cykleverdenen

Onsdag var jeg alene hjemme med ungerne og trænede ikke.

Torsdag morgen løb jeg 8 km på 35 min.

Torsdag aften var jeg til Sommercup cykelløb nord for Esrum sø. Jeg kørte tidligere 2 sæsoner i gruppe 2, men efter 2 års løbspause (og generelt lavere niveau) kører jeg i gruppe 3. Vi skulle køre 74 km. Jeg kom for at få lidt løbserfaring og blive udfordret når feltet rykker op i fart. Det gik fint. Jeg kom med feltet hjem. Vi havde i snit 36,7 km/t hvilket vel er fint i ujævnt tempo og delvis regnvejr. Jeg havde ikke optimale betingelser i spurten, så nr. 18 af de 51 startende er jeg super tilfreds med.
I løbekonkurrencer får man altid brændt alt sit krudt af, men sådan er det ikke i cykling. Selvom man måske var tæt på at blive sat af i et ryk, kan man komme til målstregen med masser af kræfter i behold, fordi man hurtigt kommer sig igen og kun skal fyre den af når det giver mening. Meget anderledes sport.
Med opvarmning og afrul fik jeg i alt 102 km på 3:00 timer.

2 kommentarer:

  1. Lyder satme fedt! Vi må snart ud at rulle lidt Per! Dog ikke 102 km - det sgu for voldsomt ;-)

    SvarSlet
  2. Klart Kasper. Det er altid hyggeligt :-)

    SvarSlet