lørdag den 31. maj 2014

Nye hjul og gode minder

Fredag kørte jeg 30 min spinning, bare lige for at bevæge benene.
Mit bagnav kunne ikke repareres til en rimelig pris og det kunne slet ikke nåes inden lukketid lørdag. Min cykel er ret high end - bortset fra hjulene - så på en måde var det ikke så slemt at skulle købe nyt hjulsæt. Man siger nemlig at hjulene (efter rammen), er det vigtigst for en hurtig cykel.
Da jeg var på arbejde blev det en handel over telefonen, hvor jeg checkede hjulene på nettet. Valget blev Spinergy Xaero Lite som koster det samme som 5 par gode løbesko.

Lørdag var jeg også på job, så min søde konen Miriam måtte hente min cykel, da den var færdig. Om eftermiddagen parkerede jeg på Amager og løb til Christianborg for at hente startnummer til Gran Fondo. Jeg blev helt rørt da jeg igen var på slotspladsen. Sikke mange gode minder jeg har fra VM Halv for 2 måneder siden.
Jeg løb 6 km i alt og dag jeg kom hjem tog jeg straks en testtur på 22 km på de nye hjul. De har sorte fælge, hvid skrift og hvide eger og matcher min sort/hvide Giant perfekt, og de virker rigtigt gode at køre på.

Det er åbenbart sådan, at carboncykler kan lave mange mærkelige lyde. Efter 2 år med en dræbende irriterende skrattelyd og på det seneste voldsomme lyde fra bagnavet håber jeg det igen bliver en rolig nydelse at cykle.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar