søndag den 23. marts 2014

Knæproblemer og udtagelse af VM holdet

Onsdag kørte jeg en times spinning. Jeg måtte dog sidde ned næsten hele passet, fordi det gjorde ondt på indersiden af venstre knæ når jeg stod op.

Niels Kim og jeg har brugt meget tid sammen i processen for at stille med de stærkeste hold til VM Halv. Kvindeholdet gav sig selv til sidst, men blandt herrerne skulle vi træffe et svært valg. Niels Kim ringede rundt til mig, Henrik B. Andersen og Thomas Bøgh, så vi kunne komme med vores input til hvilke 5 af de 7 tilmeldte løbere, som skal løbe for landsholdet. Det var et svært valg, hvor der var for og imod for de fleste løbere. Jeg synes vi fandt frem til det rigtige. Morten Munkholm kommer desværre ikke med denne gang, selvom han ubestrideligt er en klasseløber. Jeg håber, han finder ekstra motivation i denne modgang og når sit mål om at sætte dansk rekord på 5000m inden for de næste 2 sæsoner.

Torsdag morgen vågnede jeg til smerter på ydersiden af højre knæ. Det gjorde så ondt, at jeg ikke kunne støtte på benet. Pis! Kan det skyldes at jeg kompencerede fordi det andet knæ gør ondt? Jeg gik glip af træning i det skønne vejr torsdag.

Fredag holdt jeg også pause. Det var dog meget bedre med højre knæ. Jeg fik ekstra tid til at forberede mig på VM halv. Jeg lavede bl.a. en liste over alle deltagernes PR, så vi kan være realistiske om placeringen i feltet og i holdløbet, når vi skal tale forventninger med løberne. Der er mange løbere med, som er meget bedre end de danske, men der er også mange deltagere som vi kan slå.

Lørdag var jeg til Øst Cross for ungdom. Løveungerne var rigtigt gode i alle klasser. Louise fulgte oplægget perfekt og slog for første gang Josefine Thestrup. Lige nu går hendes udvikling stærkt, og det er bare om at nyde det. Sofie har også fundet formen i år - flot at hun vandt sin klasse samlet.
Jeg joggede omkring 8 km - og havde dejligt ondt i det venstre knæ, mens smerten i det højre var helt væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar