fredag den 13. februar 2015

Miniferie i Harzen

Mandag morgen joggede jeg 6 km inden vi satte krus mod Goslar på nordsiden af Harzen. Jeg kunne godt mærke søndagens MTB tur i lægge og baglår.

Tirsdag var det koldt og trist om morgenen da jeg igen kun joggede 6 km. Vi brugte det meste af dagen i minen ved Rammelsberg.

Onsdag stadig det samme mht. vejret. Jeg løb først 3 km op ad bjerget for at se, om skoven var egnet til gåtur. Det var den ikke. Fugtig is eller leragtig mudder dækkede alle stier. Jeg løb 6x2min bakkeinterval på asfalten nede ved byen. I alt 11 km.
Om eftermiddagen kørte vi op i bjergene, og fandt ud af at solen skinnede 300hm højere oppe, og at Goslar var indhyllet i rimtåge. Vi tog kabinen op til toppen af bjerget ved Hahnenklee og prøvede sommer rodelbanen.

Torsdag joggede jeg 8 km og så kørte vi til Bloksbjerg og gik op til toppen fra Schierke. Det var 8 km og 500hm hver vej.

Fredag joggede jeg 7 km og så kørte vi hjemad.

Goslar er en flot middelalderby, men ret død i det om vinteren. Vi skulle nok være taget til Braunlage, som er en ski-by med mere gang i den. Der har jeg været om sommeren med cykeldrenge.
Det var fantastisk flot at være på toppen af bjergene i strålende sol, og se alt det lavere være helt dækket af skyer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar