torsdag den 23. april 2015

Styrken kom tilbage på Mallorca

Mange har talt stort om Mallorca som cykel-ø. Og jeg må give dem ret. Det er fedt!
Vi blev forsinkede på vej ned lørdag men jeg nåede alligevel 5 km løb og 65 km cykling over et par stigninger på vej til Cap de Formentor, hvilket er de nærmeste bjerge fra Club de Pollentia i Pollenca-bugten hvor vi boede.
Alle dage holdt jeg fast i at løbe 5 km, selvom der ikke var andre muligheder end frem og tilbage på vejen ved hotellet.
Søndag cyklede vi 145 km / 5t03min med et enkelt bjerg. Jeg havde gode ben og kørte hurtigt på stigningen. Fra toppen kan man se meget af det flade syd-Mallorca.
Mandag kørte jeg 10 km ekstra på det flade inden jeg satte efter min gruppe mod Puig Major, som er det højeste pas på Malloca, så det blev en lang jagt i høj fart. 106 km / 4t03min.
Tirsdag kørte vi en klassisk tur over bjerget ved Orient. 145 km på 5t18min.
Onsdag holdt de fleste hviledag, men da det var min sidste på turen kørte jeg Caimari og Sa Calobra. Nedkørslen fra Coll de Reis til fiskerbyen Sa Calobra tog kun 14 min, og fik mit hår til at se sjovt ud når hjelmen kom af.
Opkørslen var hårdere ;-). Det er 9,4 km med 668 højdemeter. Havde jeg haft samme ben som søndag var jeg kommet noget hurtigere op, men nu tog det 35.50. Det var primært fordi lårene var helt døde, så der ikke var ekstra kraft at hente når jeg rejste mig op.
Det blev til 121 km / 4t42min onsdag.
Totalt for de fire en halv dag på Mallorca kom jeg op på 582km / 21,5 time plus 25 km løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar