lørdag den 30. maj 2015

En blandet fornøjelse


Så er NCC 2015 forbi. Det var hyggeligt at gense dem der var med sidste år og møde nye folk fra Sverige og Norge. Og vejret holdt tørt mens vi kørte på trods af en meget truende vejrudsigt.

Prolog
Vi startede med 4,8 km prolog på den tidligere Værløse flyvestation. Der var 1,5 km stiv modvind - lidt på tværs - 1,5 km medvind - lidt på tværs - og så igen 1,5 km modvind. Jeg holdt omkring 28 km/t i modvinden og ca. 50 km/t i medvinden. Jeg blev nr. 14 i tiden 9.02. Jeg tror ikke jeg er bedre, når der kræves så meget power.

Rouleur
Der var planlagt en hyggelig tur via Langelinie, VM ruten i Søllerød og Høsterkøb til Vedbæk hvor der var frokost. Men en defekt gjorde at vi var 4 som blev sat 30 min bagud og derfor kom til at jagte indtil vi fik kontakt i Høsterkøb. Men herefter var det ren hygge.

Holdløbet
I sidste års holdløb skulle alle 4 i mål sammen. I år blev det ændret til at tredjemandens tid talte. Da jeg var svageste led på vores hold, var det en ny situation.
Jeg har primært trænet for at kunne følge med de andre i holdløbet uden af være til gene, men nu behøvede de ikke at få mig med i mål. Så mine holdkammerater valgte at køre fra mig efter 6 km, hvor jeg havde svært ved at komme helt på hjul efter min tredje føring. Jeg måtte altså køre de sidste 33 km alene. Jeg var faktisk godt kørende og kørte 35 km/t i snit selvom jeg holdt lidt igen og satte farten ned de sidste 8 km, så en nordmand jeg indhentede kunne komme på hjul hjem til mål.
Jeg prøver at huske sidste års kammeratskabs optur bedre end dette antiklimaks.

Linjeløbet
Efter godt 50 km opvarmning skulle vi køre 4 omgange (46 km) på Tyren ved Ganløse. Det blev et super godt ræs og det var skide sjovt. Der er nogen i feltet, som kan lave kraftige accelerationer hvor jeg ikke kan komme med, så jeg prøvede at komme det i forkøbet ved at gå i udbrud. Det lykkes på 2. omgang, men jeg blev indhentet igen efter 5 km. De stærkeste ryttere forsøgte ikke noget rigtigt seriøst. Ikke engang på tyr-bakken, så selvom der blev kørt hårdt nok af andre ryttere, kom vi 12 mand hjem sammen. Afslutningen var ca. 30 sek på en stigning og herefter ca. 30 sek. fladt. Jeg mente jeg havde det rigtige hjul, og var klar til at gå med på den lange spurt, men der blev kørt langsomt op ad bakken og herefter en kort spurt hvor jeg blev nr. 7. Det var lidt øv, at jeg ikke selv forsøgte den lange spurt, for jeg tror jeg havde kræfterne, og kunne være kørt i top 3. Men i cykelløb skal man både have gode ben, kloghed og held for at få det optimale ud af det.

I alt fik jeg kørt 308 km på de 3 dage.
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar