fredag den 22. maj 2015

Enkeltstart


Torsdag aften var der enkeltstart i Sommercuppen. Jeg er absolut dårlig til den slags, men jeg synes det er sjovt alligevel og så skulle jeg bruge det som træning og test op til den prolog og det holdløb vi skal køre på onsdag og torsdag. Derfor kørte jeg på almindelig cykel.
Der er også 5 point i bonus for at gennemføre enkeltstarten, så hvis man vil være med i den samlede stilling i Sommercuppen, er det nødvendigt at være med i enkeltstarten.
Det var en ud/hjem ruten på 21,7 km (målte jeg den til). Der var en del vind og også nogle mindre stigninger. Jeg fik hurtigt kørt lidt syre i lårene, men arbejde godt alligevel og synes det gik godt. Ved vendepunktet blev jeg indhentet af dem som var startet 30 sek og 60 sek. efter mig. På tilbagevejen tabte jeg kun ca. 10 sek og 20 sek. til dem, så jeg kørte fint på den sidste del. Jeg havde 36,5 km/t i snit.
Den samlede vinder var Julius Johansen som kører U17. Han kom rundt med 45,7 km/t! Nogen ryttere er maskiner til enkeltstart.
Vi cyklede til og fra Allerød og fik i alt 65 km.

Om morgenen havde jeg løbet 5 km med de sidste 3 km i 4.05 => 3:55 tempo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar