søndag den 19. februar 2012

Uge 7

Jeg følte mig rigtigt skidt kørende i starten af ugen. Men det hjalp at sætte tempoet ned, og bare komme gennem turene en efter en. Torsdag begyndte jeg at få det bedre, og det endte som en god uge med det højeste km-tal meget længe og en opløftende semi-konkurrence søndag. Jeg har været i tvivl om jeg er klar - især mentalt - til at starte på træningen til Københavns Marathon d. 20 maj. Det må jeg se at blive. Træningsplanen er lagt.
Status uge 7
Antal pas:           10 + 2 x core
Mængde:            121 km
Længste pas:       20 km
VO2 (sub 3:20):  0 km
AT (ca. 3:30):      ca. 5 km
MT (3:40-3:45):  ca. 5 km
Vægt:                  69,8kg.

4 kommentarer:

  1. Er du ikke lidt beskeden i dine vurderinger(?) af h.h.v. AT og marathontempo? ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Søren. Jeg kan løbe 10 km i ca. 3:22 tempo. Hvis vi bruger den med at AT tempo er det man kan holde i 1 time, er 3:30 vel ikke helt galt? Jeg havde et perfekt løb i 2008, hvor jeg løb 2:32.31, og jeg kan godt mærke de 3½ år ekstra løbeerfaring :-). Hvis jeg kan løbe 2:36 i København vil jeg være rigtigt glad. Det er 3:42, så aktuelt er 3:45 absolut ikke sat for højt. Jeg er jo ikke en superstar som dig :-)
    Men hvad vil du mene det skal være?

    SvarSlet
  3. Hmm... det kan godt være, du har ret :-)

    Tænkte nok mest, at du trods dit styrt kun var 2½ sekund langsommere end mig pr. km. i Aalborg, og relaterede så det til, hvad jeg forestiller mig (drømmer om), mit eget niveau er:

    - over en time tror jeg, jeg vil kunne løbe 3.22 min/km.
    - på en marathon drømmer jeg jo om at kunne løbe 3.33 min/km om 7 uger ;-)

    SvarSlet
  4. Følgelig skulle dine respektive tempi så være i omegnen af h.h.v. 3.25 min/km og 3.36 min/km ;-)

    SvarSlet