mandag den 12. marts 2012

DM lang og kort cross

29 Blovstrød Løver var klar til DM cross weekend i Århus. Vi havde en fed tur, hvor det fungerede godt socialt både i hele gruppen og i de små grupper med dem på ens egen alder. Yngste mand var 15 år og den ældste 55.
Jeg følte mig rask og klar til start på 10 km distancen om lørdagen. Mit mål var på holde visuel kontakt med Kent Nørmark og min klubkammerat Thomas Jensen, som jeg forventede ville være de stærkeste i M40. Hvis jeg stadig kunne se dem halvvejs i løbet, kunne jeg måske æde mig ind på dem, hvis der blev vist træthed. Desværre blev det for hårdt et udlæg, selvom jeg hurtigt lå 50m efter Nørmark og Jensen. Mine omgangstider var 6.09-6.21-6.26-6.24-6.19, så der manglede nok også noget koncentration og vilje på 3. runde. Og her kom Lars Svinth op bagfra og løb forbi. Det forspring han fik, fik jeg ikke hentet igen, jeg måtte nøjes med en 4. plads i M40.
På 4 km distancen gik det overraskende godt. Jeg blev godt nok kun nr. 7, men der var kun 14 sekunder op til bronzen. Omgangstiderne var 6.04-6.01 hvilket er en god disponering. Der er mange gode løbere både i M40 og M45 lige nu. Jeg synes stadig, at der er forbedringer at hente i træningen, så jeg tror på at jeg kan forbedre mig nok til at være med i medaljekampen næste år.
Begge dage var jeg på GULD holdet i M40, sammen med Thomas Jensen og Thomas Layborn. Jeg er meget imponeret af Layborn, som er ret ny i løbe-bizznezz.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar