mandag den 9. april 2012

Helvede i Nord

I dag løb jeg Halvmarathon i Tisvilde Hegn. Ruten har masser af bakker og løst sand, så det er en anderledes udfordring end en normal halvmarathon. Da der faldt ro over feltet efter 2 km, lå jeg nr. 6. Foran var som ventet Jeppesen, Løvendahl, Henrik Skov, Groth og "orange T-shirt" jeg ikke kendte. Jeg havde det som om jeg løb i modvind hele vejen ud til 6 km. Afstanden til dem foran blev større og større. Men så kom jeg lidt i gang, og langsomt kom jeg op til Groth og løb forbi ved 10 km. Henrik Skov og den "orange" nåede jeg ved 13 km, hvor Henrik løb lidt forkert, men jeg nåede at råbe ad ham, så det ikke kostede noget særligt. Ved 15 km var Henrik faldet fra, og jeg satte også den "orange" med en forcering mellem 15 og 16 km. Herefter var det bare at køre 3. pladsen hjem. Det lykkedes - dejligt at komme hjem med succes :-)
Jeppesen og Løvendahl var ude af syne og sluttede 1min40sek og 37sek foran. Michael Jeppesen fortjener stor ros for sit rolige veldisponerede løb og sikre sejr. Og Frank Løvendahl beviser igen klassen. Resultatlisten viser at "orange" hedder Oscar Hellstrom, og at han også blev nr. 4 sidste år efter mig, så jeg burde jo kende ham.
Martin Permin vandt 10 km (sejt!), Dorte Dahl vandt over-all for kvinderne og Michelle Lundh vandt 20-34 års klassen, så det var en god løvedag.
Den nye rute er rigtig god. Min egen tid var 1min11 sekunder langsommere end sidste år, men sammenligner man med placeringer længere ende i feltet ser man at tiderne i år er 3-4 min langsommere end sidste år. Lidt af det skyldes nok regnen, men efter min vurdering er ruten blevet langsommere, og min egen præstation i år var bedre end sidste år :-)

4 kommentarer:

  1. Sejt! Tillykke med 3. pladsen :)

    SvarSlet
  2. Tillykke Per :)
    Ham den "orange" tror jeg godt jeg kender, han løber ALTID i den trøje!! Han er da til at genkende ;)

    SvarSlet
  3. Mads Unger Mikkelsen9. april 2012 kl. 19.09

    Imponerende Per - og nogle prominente navne du løber fra:o)

    SvarSlet
  4. Tak drenge :-) Ha, ha Viktor den var sjov ;-)

    SvarSlet