mandag den 2. april 2012

Så er foden god igen :-) Jeg løb 11 km på 45 min. Først 3,5 km i 4:20, så 4 km i 3:52 og så 3,5 km i 4:05.
I aften kører jeg en times spinning.

Jeg har nu en del erfaringer med mit Nike GPS ur, og jeg konstaterer disse ting, som er markant dårligere end Garmin:
1) Det måler for lidt i starten af turen. I dag f.eks. 3,17km ud og 3,39km hjem på samme strækning som jeg har løbet 100 vis af gange (Garmin måler 3,37-3,41 km begge veje).
2) Der går 10-15 sek. før det begynder at tælle distance igen efter en pause hvor det har været stoppet.
3) Det springer op til 30 meter pr. opdatering (f.eks fra 7,25km til 7,28km). Garmin hopper altid kun 10 meter ad gangen.

Så nu har jeg lært, at hvis jeg lægger 200m til i "startgebyr" og 50m for hver gang uret har været stoppet, så passer det sgu meget fint, for når Nike uret først er blevet "varm" og man ikke stopper det, så måler det okay.

4 kommentarer:

  1. 100% enig, Per. det er virkelig ringe at man mister de der 50 meter, hver gang man stopper uret, en dag på banen kan man virkelig miste mange 100 metere!! Også det at man skal lade den stå og lede efter satteliter, selv efter man har fået kontakt, det kun for at få etablere bedre forbindelse...7 minutters etablering for Nike uret svarer til 1 minut for Garmin...og så er præcisionen ikke en gang lige så god...det kan være totalt misvisende!

    SvarSlet
  2. ..ellers syndt, da det på trods af det er et skidfedt ur!

    SvarSlet
  3. Dejligt at du forstår mig, Viktor :-)

    SvarSlet
  4. Lyder som samme erfaring, som alle andre, jeg kender, der har købt dette popsmarte produkt, her gjort set. Skidtet virker ikke ordentligt ;-)

    SvarSlet