torsdag den 6. juni 2013

En dejlig løbeoplevelse

Tirsdag aften var vi på Frederiksberg til Baneturnering med mange deltagere. Vores unge gjorde det flot på 800m, og Louise og Karina imponerede mig på 3000m. Vi var 8 Løver i B-heatet på 3000m, og de 6 af os var meget jævnbyrdige. De 5 andre (Stephen, Almeida, Kristian Harlev, Andreas MJ og Christoffer)  har ikke løbet så længe, og kan se frem til store resultater.
Selvom jeg ikke løber så hurtigt mere, havde jeg en løbeoplevelse, som var lige så god, som da jeg var på toppen. Jeg kunne med det samme mærke at tempoet var udfordrende, men at jeg ville kunne holde det hele distancen, og at der måske endda kunne lægges lidt på til sidst. På forhånd havde jeg håbet på en tid mellem 9.40 og 9.45 og tempoet var perfekt jævnt med 77-78 sek de første 5 omgange, så vi havde 6.27 ved 2000m. Jeg så lige pludselig en mulighed for at slå M45 klubrekorden på 9.34.9, hvis sidste km kunne løbes på 3.07. Jeg overvejede at gå frem og forcere tempoet hele vejen til mål, men da Almeida og Andreas satte så godt et tempo, valgte jeg at blive bag dem og satse på en hurtig sidste omgang. Med 400m tilbage havde vi 8.23, og jeg skulle altså løbe en afslutning på 71 sek. Det lykkedes lige akkurat og jeg fik 9.34.19. Fedt! Og fedt at alle drengene fik PR. Christoffer skal bruge nogle flere kræfter på at løbe og er nødt til at ligge i 2. bane det meste af vejen, for ikke at falde over os andre, så det er sgu vildt at han er med på det niveau.

Ellers er situationen at jeg stadig har ondt i den ene storetå. Jeg joggede 2 x 5 km i dag, og det gør ondt til sidst. Men heldigvis kun når jeg løber. Det kommer dog til at gå ud over intervallerne, og jeg vil aflaste med cykling så meget jeg kan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar