mandag den 28. oktober 2013

NM Cross udtagelse

Jeg kender jo efterhånden spillets logik, når vi skal udtage løbere til NM og EM Cross. Løbeudvalget som pt. er Niels Kim, Henrik B. Andersen, Søren Munch og jeg kommer med en indstilling til Sportschef Thomas Bøgh og Direktør Jakob Larsen. De sætter vores udvalgte løbere under et skarpt lys og stiller spørgsmål, og til sidst ender det med et hold, som alle parter føler sig trygge ved.
Jeg er meget stolt af de løbere vi har på holdet i år. 22 løbere er udtaget, så det bliver en stor opgave for Niels Kim og jeg at hjælpe dem på vej mod målstregen. Vi har medaljekandidater i alle klasser, og vi har hold som kan kæmpe med om sejren. Juniorpigerne var langt fra medaljer sidste år, men i år tror jeg det bliver meget bedre.
Ser man frem mod EM og de løbere der er forhåndsudtaget der, har vi også skabt forudsætninger for at det kan ende med EM hold i alle klasser undtagen U23. Jeg ville gerne have haft en U23 mand mere med til NM, så der var fire U23 navne i spil frem mod EM, men det var ikke muligt.
Da Abdi og Glans er U23 (i forhold til EM), har vi faktisk kun 3 senior mænd med ved NM. Mændene skal altså suppleres med 1-2 mand inden EM, hvis vi skal stille hold. Måske kan nogle af de største navne nå at bevise god crossform inden EM, selvom de ikke løber ved NM af forskellige årsager. Det gøres bedst ved Warandeloop i Tilburg d. 24 nov. DM lang cross d. 1. dec. kan gå hen og blive en ultimativ test, men kun for løbere som vi på forhånd er næsten helt sikre på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar