fredag den 5. september 2014

Solo udbrud i Sommercuppen

Sidste runde af Sommercuppen over 65 km/5 omgange ved Skærød-Anisse startede voldsomt, da mange af de stærke ryttere rørte på sig fra start, og allerede efter en halv omgang var det afgørende udbrud med 9 mand kørt. Jeg kan kun tilskrive det manglende mod, at jeg ikke forsøgte at komme med udbruddet i rette tid. I flere omgange var feltet så tæt på, at man kunne være rykket op til udbruddet, men da der var 3 fra ACK med, skulle vi andre ACKére holde os fra det, da man jo kan risikere at trække hele feltet med op.
Øv - løbet var afgjort, men jeg prøvede alligevel at holde humøret højt, og se om jeg kunne lære noget om cykelløb denne aften alligevel. De 9 mand i udbrud blev til 8, og de fik hurtigt over 2 min forspring, og ville ikke blive indhentet. Os fra ACK som sad i feltet, kunne derfor igen begyndte at køre med i kapløbet om de sekundære placeringer, uden risiko for ødelægge det for vores kammerater oppe foran. Efter en periode med mange ryk og relativ hård kørsel, gik det i stå - og så rykkede jeg. Hurtigt fik jeg 200m forspring, men der var 14 km til mål og jeg var helt alene. Totalt håbløst projekt tænkte jeg, men kunne ikke gøre andet end træde i pedalerne. Jeg tror mit forspring lå på 2-300m de næste 12 km, hvor jeg holdt godt 38 km/t i snit. Hen mod spurten trak feltet ind på mig og 800m fra mål kørte feltets ledsagerbil uden om mig. Så er man sgu presset :-) Men jeg holdt hjem med 5 sekunders forspring og blev nr. 9. ACK besatte de 3 første pladser i dag og Brian, som vandt, fik lige præcis point nok til at overtage den samlede 2. plads i Sommercuppen. Og John blev nr. 2 i hovedfeltets spurt, så det var endnu en stor ACK aften.
Jeg er glad for at den gode træning hen over sommeren gav resultater. I alle 3 løb efter ferien er jeg kommet i mål foran hovedfeltet. I maj og juni, havde jeg svært ved bare at følge med hovedfeltet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar