søndag den 8. maj 2011

Lillebælt Halvmarathon

Det løb skulle jo prøves. Jeg har hørt så meget godt om det. Der er meget "rundt om løbet" som er smart og nytænkning i forhold til andre løb. Og der var mange tilskuere rundt på ruten, og de var gode til at heppe og skabe stemning. Flot - det ser man ellers ikke så meget i Danmark. Ruten synes jeg ikke er særlig god. Der er for mange stigninger og en del skarpe sving i starten og til sidst. Det er så satens populært med "broløb". Men hvorfor? Jeg synes ikke broen er med til at gøre ruten attraktiv. 
Min præstation kunne være et bevis på at jeg er blevet for gammel til at løbe hurtigt. Men jeg er optimist, og tror på det bliver bedre i Göteborg, som jeg prioriterer højere og vil trappe ned til. Jeg løb det planlagte 3:40 tempo fra start til 14 km, men så blev jeg sgu så træt, at jeg kun kunne løbe 4:00 i modvinden de sidste 7 km. Sluttiden blev 1:19:23.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar