søndag den 26. oktober 2014

Cross Challenge med NM udtagelse

Det blev nogle super gode løbeoplevelser på den mudrede mark i Strib. Sportsligt var det et flot arrangement. Jeg kunne dog godt ønske mig, at alt rundt om løbet havde et mere prof. niveau. Men det var svært, de det ikke var en klub som stod bag afviklingen og da der ikke er kommercielle interesser.
Jeg har givet mine input til hvem der skal udtages til NM Cross. I dag aftaler Niels Kim det endeligt med sportschef/direktør Jakob Larsen. Så jeg ved ikke præcis hvad det ender med endnu.
Juniorpigerne var som ventet rigtigt gode. Det var virkeligt et godt ræs. Selv nu hvor Maria Larsen og Josefine Thestrup ikke er i topform, løber de stærkt. Flot at 5 piger var med på det niveau så længe. Og lille Anastacia imponerede. DAF´s regler er dog normalt, at man skal være mindst 15 år for at komme på landsholdet.
Kvindefeltet var lidt tyndt. Og desværre kan Louise Langelund ikke løbe ved NM. Mette Møhncke er virkelig godt løbene nu, mens Maja Alm så ud til at være lidt væk fra topformen. Flot "comeback" til Caroline Tauson. Anna Holm har lige løbet 2.39.13 på maraton, og det er nok tvivlsomt at hun vil være klar til NM om 13 dage. Forhåbentligt kan vi forstærke kvindeholdet mellem NM og EM.
Drengene var sgu seje. De navne jeg havde håbet på, slog til. Det ser ud til at vi får et nyt superhold. Peter Gerner havde jeg også sat en stjerne ved, men mudderet var ikke til hans fordel.
Mændenes løb viste desværre, at der er et hul mellem de etablerede landsholdsløbere og resten af feltet. Sidste år havde vi i Abdi en stærk U23 løber, som man kunne bygge et U23 hold op om til EM. Det lykkes dog ikke. I år har vi Thijs. Anders Lund og Marcus Rønn løb godt, men der var andre som manglede noget eller ikke var til start. Jeg er spændt på om vi finder en vej til en U23 satsning. Man kunne jo tænke i, at tage U23 løbere med som ekstra løbere på seniorholdet til NM. Men de skal jo også kunne følge med i NM feltet - ellers er det bedre at finde andre udfordringer.

NM hjemmesiden er HER Det ser ud til at meget af løbet er på grusveje. Det vil i så fald ikke være første gang at finnerne laver en sådan type rute.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar