lørdag den 5. marts 2016

Udrejsecenter, Baneturneringen, Sportschefen og Sponsorpakke

De seneste dage har budt på mange forskellige opgaver. 2 unge mænd, som bor på Udrejsecenter Sjælsmark, er begyndt at træne med os. De løber rimeligt godt og er super søde og taknemmelige for at vi hjælper dem med transport og træning. De fortæller mig, at de et statsløse og forældreløse og at de har boet på centeret i 2 år. Jeg ringede til Sjælsmark, for at høre om deres perspektiver og om de kunne få støtte derfra til transport, kontingent og løbetøj (de løber i brugte sko og tøj). Det var ret nedslående. Selvom det ikke virker som om de drenge har udsigt til et ordentligt liv nogen steder, har de ingen fremtid i Danmark. De får mad og nødvendigt tøj, men der er ingen støtte til fritidsaktiviteter eller lign. Man prøver "at motivere" dem til at forlade landet.

Baneturneringen er ved at være på plads for 2016. Det bliver endnu federe end sidste år! Vores ide om Grand Prix er virkeligt blevet vel modtaget efter den første sæson. Vi kommer mindst op på 12 GP stævner i år.

Kersti og jeg var til møde med DAF´s sportschef Piotr. Vi talte om planlægningen af Annas banesæson. Vi begynder allerede nu, at forsøge at sikre adgang til nogle gode stævner.
Vi endte med at lytte til Piotrs argumenter om ikke at løbe DM 10 km på lørdag og DM kort cross ugen efter. I stedet for skal alt sættes ind på at bliver helt frisk og klar til vores træningslejr i Portugal i påsken. På længere sigt gælder det om at Anna kan få så højt et niveau som muligt ved U20-VM til juli. Anna får en konkurrenceperiode fra midt maj til midt juni og herefter nogle uger hvor hun kun træner.

Vi har Nike og Løberen som sponsor i klubben. Det har ikke være nemt at få sat en tøjpakke sammen til eliten. Desværre kan Nike levere færre og færre af de ting vi ønsker os. Christian Jørn har virkeligt brugt meget tid på dette.

Træningen er forløbet sådan:

Onsdag løb jeg en halv time roligt.

Torsdag var jeg med på 6 km inden vi gik i gang på banen med øvelser, teknik og hurtighed.

Fredag holdt jeg fri, da jeg havde ondt i det ene knæ.

Lørdag løb jeg 2 x 3 km i 3:42 tempo. Det var ret blæsende. 11 km i alt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar