fredag den 20. marts 2015

DM 10 km

Det er dejligt at se, at alle relevante danske eliteløbere er på startlisten hos herrerne til DM 10 km. Det bliver et godt ræs. Det er bare synd, at vejret ikke ser ud til at være med os.
Under gode forhold kunne en stor del af disse komme under 30 min:
Abdi, Budolfsen, Thijs, Wade, Michael Nielsen, Faurschou, Markussen og Tærsbøl. Them er nok ikke tilbage på det niveau endnu.
Jeg tror DM-podiet bliver betrådt af de 3 førstnævnte.
Løverne har et 5-mands herrehold som kan få en samlet tid på ca. 2t43min. Sidste år gav det kun en 8. plads for hold. Jeg håber, det kan blive lidt bedre i år.

Kvindernes løb har i mine øjne Anna Holm som favorit. Simone og Anna Møller er nok meget lige, som de var ved DM lang cross. Det er spændende om Maria Sig kommer, og om hun kan hænge på. Det er nok mest realistisk at hun kan følges med Louise Batting. Jeg håber at Louise Rode kan få et godt løb i en gruppe med Susanne Svendsen, Kirsten Pettersson, Tine Pallisgaard, Mette Møncke m.fl.
Dorte Dahl har været skadet og Michelle Lundh syg, så den lille fordel vi havde i holdløbet er måske væk.  

Sidste år overraskede jeg mig selv rigtigt meget med at løbe 34.47. Jeg tror 35.30 er realistisk lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar