søndag den 22. januar 2012

40 års jubilæum i Kolding KFUM

Jeg startede da jeg var 11 år i 1979. Poul Fremmelev var coachen i alle årene frem til 1989, hvor jeg skiftede til OGF. Men det var nok ikke hans ide, at jeg som 13 års skulle løbe ture på 22-30 km med "garverne". Ud over den store "garvergruppe", var der Poul´s gruppe, hvoraf de fleste satsede på 800m og 1500m, men det var jeg ikke hurtig nok til. Så jeg satsede på 5000m og det lykkedes at løbe under 15 min, som den første i klubben i 1988. Poul´s trænergerning er meget imponerende. Han beskriver selv 3 perioder, hvoraf den sidste i 2000-tallet, med Mohammed Bashir og Brian Lindberg på toppen gav flest medaljer. Det ærger mig, at jeg ikke var med i "2. bølge" først i 90érne, hvor der var mange stærke seniorløbere. De var der næsten alle sammen til festen i fredags, og det bragte en masse gode minder frem :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar