søndag den 1. januar 2012

Status 2011 + forventninger 2012

Jeg blogger bl.a. min træning, for at inspirere de unge løbere i klubben, og for at folk kan følge lidt med i hvad der sker omkring mig og træningen i klubben. Det har været en succes, synes jeg. Steffen og jeg følger nu hinanden pr. blog og flere andre af de unge får lidt ekstra motivation af at følge med her.
Jeg har selv haft en usædvanlig stor træningslyst og disciplin i 2011, og det har nok noget med bloggen at gøre. Så det er fedt.
Hvordan gik det så i 2011? Jeg fik løbet 3080 km (knap 60 km i snit om ugen) og cyklet/spinnet i 210 timer eller hvad der svarer til godt 6300 km (godt 120 km i snit om ugen). Samlet gav det 4975 træningspoint. Det er nogenlunde det niveau jeg plejer at ligge på.
Min plan var at jeg skulle løbe en god Marathon i marts og en god halvmarathon i maj. Det kiksede fordi jeg fik en fodskade i dec. 2010 og først kom rigtig i gang med at løbe i februar.
Næste mål var cykelløbet La Marmotte i starten af juli. Det gik vildt godt med cykeltræningen. Ja faktisk alt for godt, for jeg fik overtrænet og havde ikke friskheden da det galdt.
Resten af året var lidt uden plan, og først i uge 42 fik jeg retning på og har siden løbetrænet ret godt.
Det var altså et år uden gode resultater.
Forudsætninger for succes i 2012 er dog meget gode. Jeg træner godt og tror snart at formen begynder at komme. Jeg vil satse på DM cross og DM 10 km i marts og derefter koncentrere mig om marathon i København. Planene for resten af sæsonen vil afhænge af hvordan det går i maj. Hvis jeg bliver stærk nok til at løbe under 16 min på 5000m, vil jeg satse på baneløb i august. Ellers trækker det i retning af de lange løb. DM halv, Lidingøloppet og endnu en marathon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar